آباژور، زیبایی و روشنایی دکوراسیون!

آباژور و تاریخچه‌ی آن

در زمانی که شهر پاریس پایتخت فرهنگی جهان غرب محسوب می‌شد، طراحان شهرداری پاریس برای شب های تاریک پاریس چاره‌ای اندیشیند و به این نتیجه رسیدند که نور مستقیم برای زیبایی شهرشان مناسب نیست. آنها با قرار دادن حائلی بین نور و محیط اطراف فضایی زیبا را در خیابان های شیک شهر ایجاد کردند.

به مرور زمان آباژور ها به خانه های پاریسی ها رسید و تبدیل به کالای تزئینی شد.

اجزای آباژور

بیشتر آباژور ها از اتصال یک پایه و یک شید تشکیل شده‌اند که نور از بالا و یا پایین شید پخش می‌شود. برای روشنایی، یک سیم رابط که از یک طرف به پریز و از یک طرف دیگر به لامپی که در زیر شید جا دارد استفاده می‌کند.

کاربرد آباژور

وجود آباژور در دکور و برای تزیین خانه بسیار موثر است. زیرا علاوه بر نور و روشنایی که دارد با اشکال و حالت های مختلف می‌تواند به خانه روح ببخشد و بخش‌های خالی را به زیباترین نحو پر کند.

با این اوصاف هنگام خرید نیازمند توجه به یکسری نکات مهم است تا بتوانید با یک خرید منحصر به فرد این زیبایی را به خانه‌ی خود هدیه دهید.

در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

مدل های مختلف آباژور

اگر بخواهیم آباژور را از جهت مدل بررسی کنیم، باید به دو مدل قدی پایه‌دار و انواع رومیزی اشاره کنیم.

البته که اگر بخواهیم از لحاظ جنس و طرح بررسی کنیم تنوع وسیع و بی نظیری دارد.

جنس پایه می‌تواند استیل، برنج، فلز، چوب و یا حتی شیشه باشد. شید یا کلاهک میتواند از جنس فوم، شیشه، پارچه، طلق و … باشد.

آباژور کلاسیک

 آباژورهای کلاسیک در دو مدل رومیزی و ایستاده ارائه میشوند که در عین سادگی بسیار شیک هستند و جلوه‌ی خاصی به فضای شما میدهد.

مدل ایستاده بیشتر برای کنار اتاق یا نشیمن می توانید استفاده کنید. وجود طرح های متنوع و رنگ بندی های بسیار متفاوت می توانید خیلی راحت با بقیه وسایل خانه ترکیب کنید.

آباژور مدرن

تنوع در این نوع از آباژورها زیاد است و با ارائه یک نور کافی میتواند به شما کمک کند تا با یک انتخاب ایده آل زیبایی دکور خود را تکمیل کنید.

امروزه آباژورهای مدرن رومیزی در کنار تخت برای مطالعه، در کنار مبلمان استفاده می‌شود.

آباژورهای مدرن در حالت ایستاده امروزه کاربرد فراوانی دارند و زیبایی منحصر به فردی به دیگر اجزای خانه می دهند. تقاضای زیاد خریداران باعث شده که این نوع به تولید انبوه برسد.

آباژور ایستاده سه پایه

اگر میخواهید آباژوری سبک و قابل حمل داشته باشید این سبک آباژور بسیار مناسب است.

همانطور که از اسم آن پیداست بر یک سه پایه سوار است که جنس این پایه ها میتوانند فلز، چوب و … باشد. طراحی‌های متفاوت کلاهک ها میتواند زیبایی خاصی به محیط ببخشد. جنس این کلاهک ها اغلب پارچه‌ای است.

انتخاب آباژور مناسب با دکور خانه

با توجه به این که تکمیل دکوراسیون و انتخاب وسایل خانه سلیقه‌ی شخصی است اما دانستن یکسری نکات به شما کمک میکند تا تصمیم گیری برای شما آسان شود . از خرید لذت ببرید.

سبک مدرن یا قدیمی و سنتی فرقی ندارد، سعی کنید آباژور را متناسب با دکور منزلتان انتخاب کنید.

اگر دکور و سبک خانه‌ی شما حالت سنتی دارد میتوانید به سراغ مدل مخروطی بروید، در این سبک دکور بهتر است از آباژورهای رو میزی استفاده کنید.

در دکور سبک مدرن و امروزی میتوانید از آباژورهای شیک و ساده استفاده کنید.

پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم که تعریفی از آباژور و کاربردها و مدلهای آن بیان کنیم.

در نظر داشته باشید که درست است خرید وسایل خانه کاملا سلیقه‌ی شخصی است اما در هنگام خرید توجه به نکاتی که فروشنده می‌گوید می‌تواند به شما کمک زیادی بکند تا راحت و مطمئن تصمیم بگیرید.

کارشناسان فروش ما در سرای ایرانی همواره در صدد آن هستند که با تجربیاتشان به شما کمک کنند تا یک انتخاب و خرید ایده‌آل داشته باشید.

1 نظر

  • فرزاد اسماعیلی

    20 شهریور 1402 - 12:05 ق.ظ

    سلام
    همه کارهاتون عالیه

نظرات بسته شده اند

بایگانی‌ها