تردمیل؛ نکته های هنگام انتخاب و خرید

در عصر حاضر، ورزش به عنوان یکی از عوامل مهم حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی دارای اهمیت بسیاری است. با پیشرفت فناوری و توسعه صنعت ورزشی، انواع وسایل و تجهیزات ورزشی مختلفی برای استفاده در خانه در دسترس قرار گرفته‌اند. یکی از این وسایل ورزشی که در سالهای اخیر بسیار محبوبیت پیدا کرده، تردمیل است.

تردمیل به عنوان یک دستگاه ورزشی کاربردی، امکان انجام فعالیت‌هایی مانند راه رفتن، دویدن و کالری سوزی را در منزل فراهم میکند. با استفاده از تردمیل، افراد میتوانند بدون نیاز به باشگاه رفتن و نظارت مستقیم مربی، به راحتی فعالیت ورزشی خود را انجام دهند. اما خرید تردمیل میتواند یک خرید چالش برانگیز باشد.

با وجود تنوع بالای مدل‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌ها، انتخاب مناسب تردمیل ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی نکات و راهنمایی‌هایی برای خرید خواهیم پرداخت. این راهنما شامل عواملی از قبیل نوع تردمیل، ویژگی‌های فنی، فضای مورد نیاز، بودجه و نکات دیگری است که به شما در انتخاب بهترین تردمیل برای نیازهای ورزشی خود کمک خواهد کرد.

با مطالعه این مقاله، شما میتوانید اطلاعات لازم را بدست آورده و با اطمینان خرید خود را انجام دهید. بنابراین، با ما همراه باشید.

نوع تردمیل

تردمیل‌ها را به طور کلی می‌توان بر اساس معمولی و حرفه‌ای بودن، ثابت و تاشو تقسیم کرد. هر کدام از این دسته بندی‌ها مشخصات و کارایی خود را دارند که در دیگر بخش های این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

ویژ گی‌های فنی

اگر بخواهیم تردمیل‌ها بر اساس ویژگی‌های فنی بررسی کنیم میتوانیم به قدرت موتور، سرعت، شیب قابل تنظیم ،حمل و نقل و سایر ویژگی‌های مهم دستگاه اشاره کرد.

– قدرت موتور:

اولین نکته مهمی که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید تحمل وزن تردمیل‌ها میباشد. زمانی که شما روی تردمیل در حال دویدن هستید به دلیل جهشی که اتفاق میافتد و گرانش زمین، به وزن شما اضافه می‌شود و از طرفی همه‌ی فشار وزن شما در یک نقطه متمرکز است، لذا در هنگام انتخاب باید تردمیلی با تحمل وزنی حداقل بیشتر از 10 تا 20 کیلو، بیشتر از وزن خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر وزن شما 80 کیلو است باید تردمیلی با تحمل وزن 100 کیلو خریداری کنید.

در نظر داشته باشید بسته به قیمت و قدرت موتور، سایز طول و عرض تسمه متفاوت است.

– سرعت و شیب قابل تنظیم:

تا به حال شده به شما توصیه شود به جای استفاده از تردمیل‌ها، یک پیاده رو معمولی انجام دهید؟ در این بخش به طور کامل این موضوع را توضیح خواهیم داد تا با خیال راحت از این وسیله‌ی پرسود استفاده کنید.

یک پیاده رو یا یک خیابان معمولی را تصور کنید. شیب ها، قسمت های خاکی و .. باعث می شود تا عضلات شما درهنگام پیاده روی درگیر باشد اما در تردمیل‌های قدیمی با توجه به سطح صاف، باعث از بین رفتن عضلات میشد.

به همین دلیل در تردمیل‌های جدید و حرفه‌ای سعی کردند برنامه هایی تعبیه کنند تا به نزدیکترین حالت پیاده روی در خیابان باشد و در کم آسیب ترین حالت ممکن باشد. در تردمیل‌های حرفه‌ای به صورت پیش فرض برنامه‌هایی وجود دارد که شما آن را انتخاب می کنید و براساس انتخاب برنامه، خود تردمیل شیب و سرعت و … تنظیم میکند.

نکته : افرادی که قد بلندتر هستند و یا وزن بیشتری دارند، باید از تردمیل‌هایی استفاده کنند که موتور قوی تر و طول و عرض تسمه ی آن بیش تر باشد .

فضای مورد نیاز

در این بخش، به بررسی فضای مورد نیاز برای قرار دادن تردمیل‌ها میپردازیم. از ابعاد فیزیکی تردمیل و برای استفاده مطلوب از دستگاه، مهم است که در نظر داشته باشید که تردمیل انتخابی با محیط شما سازگاری داشته باشد.

در مدل های قدیمی و معمولی تردمیل‌ها به صورت ثابت و غیرقابل تغییر بودند اما در تردمیل‌های جدید آن ها را به صورت تاشو ساختند تا قابل حمل باشند. اگر فضای شما محدود است یا در آپارتمان زندگی میکنید مدل های تاشو بهترین انتخاب هستند.

بودجه

توجه کنید انتخاب تردمیل باید با بودجه مالی شما سازگار باشد و در عین حال، کیفیت و عملکرد مناسبی را داشته باشد. البته در نظر داشته باشید، مجموعه سرای ایرانی به شما این امکان را میدهد تا تردمیل مورد نظر خود را به صورت اقساط بلند مدت خریداری کنید.

نکات دیگر

هنگام خرید هر وسیله‌ای لازمه تا مسائلی مانند تحقیق و مقایسه قبل از خرید، خواندن نظرات کاربران، گارانتی و خدمات پس از فروش و دیگر جوانب مهمی که باید در نظر گرفته شوند.

نتیجه:

در نهایت، خرید تردمیل یک تصمیم مهم است که نیازمند دانش و اطلاعات کافی است. با مطالعه این مقاله، شما می‌توانید اطلاعات لازم را بدست آورده و با اطمینان خرید خود را انجام دهید. انتخاب تردمیل مناسب، یک قدم مهم در راستای حفظ سلامتی و بهبود وضعیت فیزیکی خود است.

در سرای ایرانی کارشناسان فروش ما به شما کمک خواهند تا بهترین و مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

نظرات (8)

  • امیرحسین غفاری ساوجی

    12 اسفند 1402 - 12:05 ق.ظ

    قیمت تردمیل وزن ۱۱۰کیلو قیمت چند است با تشکر فراوان وبرای شما

    • سرای ایرانی

      12 اسفند 1402 - 8:20 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      با توجه به تنوع کالا و موجودی های لحظه‌ای لطفا به صورت حضوری به یکی از شعب سرای ایرانی مراجعه فرمایید.

  • یاس

    29 فروردین 1403 - 10:48 ق.ظ

    سلام وقت به خیر تردمیل ها در شعبه تهران هم موجودن؟

    • سرای ایرانی

      29 فروردین 1403 - 12:47 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      بله در حال حاضر در شعبه‌ی تهران موجود می‌باشد.
      برای استعلام موجودی میتوانید از طریق چت آنلاین سایت و یا شماره ی داخلی 3 اقدام فرمایید. 0253102

  • زاهد بلوچی

    5 اردیبهشت 1403 - 12:01 ق.ظ

    سلام ببخشید تردمیل قسطی هم میدین قیمتاشون هم چنده؟

    • سرای ایرانی

      5 اردیبهشت 1403 - 11:39 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      بله در حال حاضر موجود می‌باشد.
      برای اطلاع از موجودی میتوانید از طریق چت آنلاین سایت و یا شماره امورمشتریان داخلی 3 اقدام بفرمایید.

  • محسن محمد زاده

    20 اردیبهشت 1403 - 1:49 ب.ظ

    دوچرخه ثابت هم دارین؟

    • سرای ایرانی

      22 اردیبهشت 1403 - 11:05 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      بله در حال حاضر موجود می باشد.
      برای دریافت اطلاعات کامل میتوانید با چت آنلاین سایت و یا امورمشتریان داخلی 2 در تماس باشید.
      0253102

پیام بگذارید

بایگانی‌ها