راهنمای خرید سبزی خردکن؛ سبزی خردکردن را ساده کنید!

سبزی خوردکن

راهنمای خرید سبزی خردکن، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هر فرد علاقه‌مند به کارهای خانگی نسبت به آن راغب است. خواسته‌ها و اهداف کاربرانی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، با یکدیگر بسیار متفاوت است. بعضی از کاربران به منظور خرد کردن حجم بسیار زیاد سبزی‌ها، این دستگاه را خریداری می‌کنند و بسیاری دیگر هم برای کسب درآمد از طریق فروختن سبزی خردشده، از این دستگاه بهره می‌برند. شما از کدام دسته کاربران هستید؟ اگر به منظور برطرف کردن نیازهای خانگی خود، این مطلب را مورد مطالعه قرار می‌دهید، باید به شما تبریک گفت؛ چون در نهایت می‌توانید بهترین محصول موجود در بازار را خریداری کنید. اگر هم برای خریداری کردن یک دستگاه سبزی خردکن صنعتی سراغ مقاله ما آمده‌اید، باز هم تبریک ما را قبول کنید و برای یک انتخاب هوشمندانه منتظر باشید.

تمامی نکاتی که در راهنمای خرید سبزی خردکن گردآوری شده‌ است، مجموعه‌ای از تجربیات و تجزیه‌ و تحلیل‌هایی است که در رابطه با انواع سبزی خردکن و برندهای تولیدکننده آن‌ها در بازار لوازم خانگی و آشپزخانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در ادامه این مقاله، قصد داریم تا تمام نکات مهمی که پیش از خرید این دستگاه باید مد نظر داشته باشید، در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر برای بهره‌مندی از قابلیت‌های یک سبزی خردکن کاربردی و مفید آماده‌اید، با ما همراه باشید.

راهنمای خرید سبزی خردکن

بدیهی است که نمی‌توان همین‌طور غیر منتظره و با عدم آمادگی کافی به بازار محصولات خانگی رفت و یک دستگاه سبزی خردکن را خریداری کرد و به خانه آورد. برای خرید یک دستگاه با این حساسیت، باید تمام اطلاعات لازم را به دست بیاورید و با توجه به نکات مهم آن‌ها، برای خریدن یک دستگاه کاربردی و مفید آماده شوید. برای مثال، در گام نخست باید به چند سؤال مهم پیرامون هدف خودتان از خریداری کردن این دستگاه پاسخ بدهید. مثلاً به این سؤال مهم فکر کنید که قرار است از این دستگاه برای چه منظوری استفاده کنید؟

در ابتدای این مطلب به صورت گذرا به ۲ نوع مختلف دستگاه‌های سبزی خردکن اشاره کردیم؛ حالا به خوبی می‌دانیم که ۲ نوع سبزی خردکن خانگی و صنعتی وجود دارد که هر یک با توجه مقاصد خاصی طراحی و عرضه شده‌اند. اگر می‌خواهید با استفاده از سبزی خردکن امرار معاش کنید و یک کارگاه کوچک برای خرد کردن حجم بزرگی از سبزی‌ها داشته باشید ، بهتر است که در ادامه، تمامی نکات مربوط به دستگاه سبزی خردکن صنعتی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، لازم است بدانید که علی‌رغم انواع مختلف سبزی خردکن، دستگاه‌های کاربردی از مزایای مشترکی بهره‌مند شده‌اند؛ برای مثال، جنس بدنه و قدرتمند بودن موتور دستگاه، باید از کیفیت و ویژگی‌های مشخصی برخوردار باشند.

بررسی کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک دستگاه کاربردی، اولین موضوع این مقاله است که به صورت مفصل به آن‌ خواهیم پرداخت. در قدم بعدی با انواع دستگاه‌های سبزی خردکن، قابلیت‌ها، مزایا و معایب آن‌ها آشنا می‌شوید و خواهید دانست تفاوت‌های اساسی یک سبزی خردکن خانگی با نوع صنعتی آن چیست. در ضمن، با همه برندهای معروف و موفق تولیدکننده سبزی خردکن در بازار ایران آشنا خواهید شد تا بتوانید خریدی خوب داشته باشید.

بررسی مهم‌ترین قابلیت‌های یک سبزی خردکن کاربردی

پیش از آن که به سراغ مهم‌ترین بخش راهنمای خرید سبزی خردکن برویم، بهتر است تا یک نکته بسیار مهم را با شما به بحث بنشینیم. در ابتدا لازم است بدانید که ویژگی قیمت، از جمله ویژگی‌هایی است که باید در آخرین بخش راهنمای خرید سبزی خردکن، آن را مورد بررسی قرار دهید.

توجه به قیمت سبزی خردکن در ابتدای کار باعث می‌شود که ذهن شما به عنوان خریدار منحرف شود و نتوانید روی قابلیت‌هایی که خواسته‌های شما را پوشش می‌دهند، تمرکز کنید. در ضمن، این نکته را از یاد نبرید که باید تمامی خواسته‌ها و انتظارات خود را روی یک لیست بنویسید تا بدانید که از یک سبزی خردکن حرفه‎ای، چه انتظاراتی دارید. برای مثال شاید شما انتظار داشته باشید که دستگاه به صورت روزانه، فلان حجم از سبزی خرد شده را به شما تحویل دهد.

در ضمن، از این نکته بسیار مهم غافل نشوید که قیمت گران یک محصول، هیچ‌وقت به منزله کیفیت و دوام بسیار بالای آن نیست. برای مثال، ممکن است که یک دستگاه، میلیون‌ها تومان ارزش داشته باشد، اما نتواند نیمی از خواسته‌های شما را پوشش دهد. در این صورت، شما متضرر خواهید شد و باید مجدداً از راهنمای خرید سبزی خردکن بهره بگیرید. از طرفی، هیچ دستگاه ارزان‌قیتی هم به عنوان دستگاه مقرون ‌به ‌صرفه معرفی نمی‌شود و نمی‌توان صرف اینکه بسیار ارزان است، آن را خریداری نمود. سعی کنید تمامی قابلیت‌های این بخش را با دستگاه مورد نظر خود مطابقت دهید تا بدانید که آن، گزینه‌ای ایده‌آل است یا خیر.

ویژگی اول: جنس بدنه

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید سبزی خردکن، توجه ویژه به جنس بدنه دستگاه است تا بتوان از قابلیت‌های آن برای سال‌های متمادی استفاده کرد. با توجه به اینکه دستگاه سبزی خردکن ممکن است در برابر رطوبت و آب و هوای شرجی قرار بگیرد، لازم است تا بدنه آن از جنس استیل ضد زنگ باشد. برای مثال، دستگاه سبزی خردکنی که از بدنه‌ای با جنس غیر استیل ساخته شده باشد، در مدت‌ زمان کوتاهی دچار اکسید آهن می‌شود و از بین خواهد رفت.

در عوض، دستگاه‌هایی که بدنه آن‌ها از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است، مقاومت بسیار قابل توجهی در برابر اکسید آهن و پوسیدگی دارند و از بروز خوردگی هم جلوگیری می‌کنند. علاوه بر همه این ویژگی‌ها، نباید از این مهم غافل شد که دستگاه‌های سبزی خردکن، پس از هر بار استفاده باید شست‌وشو داده شوند.

ویژگی دوم: جنس تیغه دستگاه

دستگاه سبزی خردکن به واسطه قابلیت‌هایی که در تیغه‌های آن نهفته شده‌ است، قادر به خرد کردن حجم بالای سبزی‌هاست. به همین دلیل، شما هم باید حین خرید دستگاه مورد نظرتان، جنس تیغه آن را مورد بررسی قرار دهید تا مثل بدنه مستحکم دستگاه، در برابر آسیب‌های زیست‌محیطی، مقاومت بالایی داشته باشد. به صورت کلی، جنس تیغه سبزی خردکن‌ها معمولاً از آهن ساخته شده است. البته، برای اینکه بتوانید از یک محصول با تیغه‌های بسیار مقاوم و قدرتمند بهره‌مند شوید، لازم است دستگاهی را که از تیغه‌های فولادی یا ضد زنگ ساخته شده است، خریداری کنید.

تیغه‌هایی که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند و قابلیت مقاومت بالا در برابر اکسید آهن را دارند، بهترین گزینه برای استفاده و کاربری طولانی‌مدت محسوب می‌شوند. یکی دیگر از مزایای تیغه ضد زنگ در این است که از له شدن سبزی‌های در حین عملیات خرد کردن جلوگیری کن

. همچنین، با تکیه بر قابلیت‌های تیغه‌های ضد زنگ می‌توان اطمینان داشت که هیچ آسیب خاصی مثل خوردگی، پوسیدگی، زنگ زدن و… برای آن‌ها پیش نخواهد آمد. البته، ممکن است دستگاه‌هایی که از تیغه‌های فولادی و ضد زنگ ساخته شده‌اند، قیمت بیشتری داشته باشند که البته ارزشش را دارد. همان‌طور که گفته بودیم، هنگامی که بحث قیمت محصول برای شما تبدیل به دغدغه شد، کافی است کاربرد آن را با توجه به نیازهایتان بسنجید.

ویژگی سوم: میزان لرزش دستگاه و سر و صدا

یکی از نکات مهمی که حین مطالعه راهنمای خرید سبزی خردکن باید مد نظر داشته باشید، توجه به نحوه عملکرد دستگاه است. برای مثال، شما باید مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر شما حین خرد کردن سبزی‌ها چقدر از خود صدا تولید می‌کند.

بررسی کنید که آیا این میزان سروصدا آنقدر بلند است که نمی‌توان آن را تحمل کرد یا میزان صدای آن کاملاً طبیعی و قابل تحمل است. از طرفی، بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار، در حین کار کردن دچار لرزش و جابه‌جایی می‌شوند. حتماً به این موارد، دقت داشته باشید تا بتوانید از یک کاربری چند ساله نهایت لذت و آرامش را به دست آورید.

البته ناگفته نماند که میزان تولید سروصداهای ناهنجار دستگاه، ارتباط بسیار زیادی با نوع موتور دستگاه دارد. اگر قسمت موتور دستگاه از الیاف مخصوصی برخوردار شده باشد، می‌تواند جلوی تولید صداهای ناهنجار را بگیرد تا کاربران آزرده نشوند. در ادامه به ویژگی‌های یک موتور کاربردی برای سبزی خردکن خواهیم پرداخت.

ویژگی چهارم: موتور دستگاه سبزی خردکن

موتور به کار رفته در بدنه دستگاه سبزی خردکن، مهم‌ترین بخش آن است که باید از ویژگی‌های مخصوصی برخوردار باشد. بسیاری از سبزی خردکن‌های حرفه‌ای از یک موتور قدرتمند اینورتر (Inverter) ساخته شده‌اند که با تمام توان مصرفی خود در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با استفاده از قابلیت‌های این موتور می‌توان در زمان کمتر و با قدرت بیشتر، حجم قابل توجهی از سبزی‌ها را به صورت کامل خرد کرد.

به صورت کلی، موتورهای به کار رفته در انواع و مدل‌های مختلف سبزی خردکن، از برندهای متفاوتی تولید می‌شوند و نمی‌توان انتظار یک موتور خوب را از همه برندها داشت. اما برای اینکه بدانید یک دستگاه کاربردی چه موتوری دارد، باید میزان توان مصرفی و چرخش موتور در هر دقیقه را مورد بررسی قرار دهید.

جدا از اینکه توان مصرفی موتور دستگاه هر چقدر بیشتر باشد، بیشتر می‌توان روی قابلیت‌ها و عملکرد آن حساب ویژه‌ای باز کرد، باید میزان چرخش موتور را هم مورد واکاوی قرار داد؛ برای مثال، یک دستگاه کاربردی و مفید که عملیات خرد کردن سبزی را با توجه به اهداف کاربر انجام می‌دهد، توان مصرفی آن برابر با ۲۲۰۰ وات است و در هر دقیقه هم ۱۴۰۰ دور می‌زند.

ویژگی پنجم: برخورداری از فن موتور

این ویژگی را به صورت ویژه باید در رابطه با سبزی خردکن صنعتی مورد بحث قرار داد؛ البته برخورداری یک دستگاه سبزی خردکن از فن، می‌تواند به زودتر خنک شدن موتور منجر شود تا هیچ اتفاق بدی برای دستگاه پیش نیاید. همه ما به خوبی می‌دانیم که نباید بیشتر از توان مجاز هر دستگاهی از آن کار کشید و انتظار خروجی نامعقولانه داشت. در زمانی که کاربر انتظارهای بسیار زیادی از دستگاه دارد و یا خیلی زیاد از آن کار می‌کشد، موتور داغ می‌کند و در آستانه نیم‌سوز شدن و یا حتی سوختن قرار می‌گیرد.

در این شرایط، اگر دستگاه مورد نظر شما از فن موتور برخوردار باشد، می‌توانید بدنه گداخته و داغ موتور را در کسری از ثانیه، خنک کنید تا هیچ اتفاق بدی رخ ندهد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که سلامتی موتور دستگاه برایتان بسیار مهم است، لازم است که قسمت فن را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید که این آپشن در دستگاه مورد نظرتان وجود دارد یا نه.

ویژگی ششم: قابلیت شست‌وشوی قطعات

بررسی این نکته بسیار مهم است که بدانید، آیا تمام قطعات دستگاه را می‌توان به آسانی از آن جدا کرد و آن‌ها را مورد شست‌وشو قرار داد یا خیر. یکی از مسائل مهمی که در مورد سبزی خردکن‌ها وجود دارد این است که سبزی‌های تازه را باید به صورت متداول با استفاده از این دستگاه خرد کرد. اگر سبزی خرد شده از قبل جا مانده باشد، ممکن است که باعث خراب شدن طعم سبزی‌های جدید شود. به همین دلیل، بهتر است که با استفاده از دستگاهی که قابلیت شست‌وشو دارد، به یک کاربری حرفه‌ای و بدون ترس و نگرانی دست پیدا کرد.

اگر در لوازم آشپزخانه شما، یک دستگاه ظرفشویی هم پیدا می‌شود، بهتر است که به توصیه ما گوش کنید. توصیه ما برای شما خریدار گرامی این است که یک محصول با قابلیت شست‌وشو را انتخاب کنید تا هر وقت که دلتان خواست، قطعات آن را بشویید. بعضی از دستگاه‌های موجود در بازار از قابلیت شست‌وشو برخوردار نیستند و در نتیجه، دوام کمتری هم دارند. اگر قرار است که به صورت متوالی از این دستگاه استفاده کنید، لازم است تا قطعات داخلی آن را شست‌وشو دهید تا هیچ عاملی برای پوسیده شدن و خرابی دستگاه وجود نداشته باشد.

ویژگی هفتم: ظرفیت یا حجم دستگاه

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید حین مطالعه راهنمای خرید سبزی خردکن در نظر گرفت، بررسی حجم و ظرفیت دستگاه است. ظرفیت دستگاه سبزی خردکن معمولاً با توجه به تعداد افراد یک خانوار ارزیابی می‌شود. بسیاری از افراد می‌خواهند که نیازهای یک خانواده پر جمعیت را برآورده کنند و به همین دلیل، مایل هستند که بدانند چه مشخصه و پارامتری را باید در نظر گرفت.

معمولاً و به صورت استاندارد، ظرفیت دستگاه‌هایی که برای خانواده‌های پرجمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۳ تا ۵ کیلوگرم است. چنانچه که خانواده شما کم‌جمعیت است و قرار است که سبزی خرد شده مصرفی ۲ تا ۴ نفر را برآورده کنید، یک دستگاه یک تا ۲ کیلویی کافی خواهد بود.

البته این مشخصه، رابطه مستقیمی با میزان مصرف سبزی یک خانوار دارد. برای مثال، ممکن است که شما یک خانوار ۶ یا ۷ نفره باشید و بخواهید مصرف بخشی از افراد خانواده را پوشش دهید. در این صورت، لازم نیست که لزوماً با توجه به تعداد افراد خانواده ظرفیت دستگاه را بسنجید.

یکی از مهم‌ترین موضوعات راهنمای خرید سبزی خردکن، در نظر گرفتن میزان نیاز افراد خانواده است. از طرفی، ممکن است که شما یک خانواده ۳ نفره باشید، اما مصرف سبزی بسیار بالایی داشته باشید و بخواهید حجم مورد نیاز دوستان را هم پوشش دهید. در این شرایط، دیگر تعداد افراد کم خانواده شما ملاک نیست و باید از یک دستگاه ۳ یا ۵ کیلویی استفاده کنید.

ویژگی هشتم: یک دستگاه چندکاره

بسیاری از افراد در حین مطالعه راهنمای خرید سبزی خردکن، با این سؤال اساسی روبه‌رو می‌شوند که آیا می‌توان با یک تیر ۲ نشان را هدف قرار داد؟ منظور از هدف قرار دادن ۲ یا چند نشان با یک تیر، استفاده از قابلیت‌های دیگر یک دستگاه سبزی خردکن است. به عبارت ساده‌تر، بسیاری از افراد گمان می‌کنند که یک سبزی خردکن، مجهز به آپشن‌های دیگر هم است که می‌توان از هر یک از آن‌ها به صورت مجزا استفاده کرد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید علاوه بر سبزی خردکن، از آسیاب، چرخ گوشت و… هم استفاده کنید، باید یک دستگاه چندکاره را مورد نظر قرار دهید؛ چون همه دستگاه‌های سبزی خردکن در حالت کلی، تنها یک کار، یعنی عملیات خرد کردن سبزی را به درستی انجام می‌دهند.

ویژگی نهم: گارانتی

این ویژگی به احتمال بسیار زیاد، مهم‌ترین قابلیت هر محصول از نگاه بسیاری از کاربران است که به صورت مشخص، باعث به وجود آمدن یک نوع احساس امنیت می‌شود. توجه داشته باشید که شما لایق بهترین کیفیت‌ها هستید و باید در ازای هزینه‌ای که می‌پردازید، از خدمات قابل توجهی بهره‌مند شوید.

به هیچ وجه از یاد نبرید که محصولات بدون گارانتی، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان به عملکرد آن‌ها اعتماد کرد. به همین منظور لازم است تا از فروشنده سؤال کنید که آیا این محصول از گارانتی یا خدمات پس از فروش مشخصی بهره‌مند شده است یا خیر.

همان‌طور که در این بخش از راهنمای خرید سبزی خردکن اشاره کردیم، موتور دستگاه یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه است؛ به همین دلیل نیاز است که یک سوپاپ اطمینان برای عملکرد صحیح و بدون نقص موتور وجود داشته باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش می‌تواند دقیقاً نقش یک سوپاپ اطمینان را برای شما و دیگر کاربران ایفا کند.

ویژگی نهایی: قیمت کالا

همان‌طور که به خوبی در ابتدای بخش از این مقاله توضیح دادیم، نباید انتخاب خود را با توجه به مبانی قیمت کالا ارزیابی کنید. قیمت بسیار گزاف بعضی از محصولات ممکن است که به مشکلات متعدد و متنوع منجر شود؛ برای مثال، ممکن است که شما با انتخاب یک محصول به دلیل گران‌قیمت بودنش، متوجه قابلیت‌های اضافه‌ای که ممکن است به درد شما نخورند، نشوید.

به عبارت ساده‌تر ممکن است که یک سبزی خردکن بزرگ یا ظرفیت ۵ کیلویی با قیمت گران در بازار موجود باشد و شما به دلیل گران بودن، آن را خریداری کنید و در نهایت متوجه شوید که این ظرفیت، بسیار بیشتر از نیاز شماست.

همچنین، به دلیل اینکه بسیاری از برندهای متفرقه و ناموفق هم در بازار فعالیت می‌کنند، لازم است که ارزان‌قیمت بودن کالا را با مقرون ‌به ‌صرفه بودن اشتباه نگیرید. ممکن است که تولیدکننده در پروسه تولید محصول، از ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین قطعات استفاده کرده باشد و در نهایت هم یک محصول ارزان را به بازار ارائه دهد. بدین‌ترتیب اگر شما این کالا را به دلیل ارزان بودن خریداری کنید، ممکن است در آینده‌ای بسیار نزدیک با مشکلات بسیاری مواجه شوید.

معرفی انواع سبزی خردکن

سبزی خردکن خانگی: همان‌طور که در ابتدای بحث راهنمای خرید سبزی خردکن اشاره کرده بودیم، این نوع از سبزی خردکن‌ها برای پوشش دادن مصارف خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به تعداد خانوار، میزان ۳ تا ۵ کیلوگرم و یا ۱ تا ۳ کیلوگرم سبزی خرد می‌کنند.

سبزی خردکن صنعتی: هتل‌ها، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ سبزی فروشی، معمولاً از این نوع سبزی خردکن‌ها استفاده می‌کنند تا حجم بسیار بیشتری از سبزی را خرد کنند. این دستگاه‌ها معمولاً گران‌تر و سنگین‌تر از سبزی خردکن‌های خانگی هستند.

همان‌طور که مطالعه کردید، با در دست داشتن راهنمای خرید سبزی خردکن، می‌توانید هوشمندانه‌ترین و ایده‌آل‌ترین محصول موجود در بازار را خریداری کنید. در مقاله فوق، در ابتدا به مرور نکات بسیار مهم که باید پیش از خرید دستگاه در نظر گرفت، اشاره کردیم و سپس تمامی قابلیت‌های یک دستگاه کاربردی را زیر ذره‌بین قرار دادیم.

پیام بگذارید

بایگانی‌ها

آخرین نوشته ها