مزایا و معایب پارکت لمینت

پارکت لمینت

وقتی نوبت به انتخاب نوع کفپوش مناسب برای خانه می رسد، باید چندین فاکتور مانند هزینه، دوام و نگهداری را در نظر بگیرید. بیایید به برخی از مزایا و معایب پارکت لمینت نگاهی بیندازیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید این نوع کفپوش کمک کنیم.

مزایای پارکت لمینت

  1. مقرون به صرفه بودن

از آنجایی که کفپوش لمینت عمدتاً از چوب کامپوزیت فشرده شده در دمای بالا ساخته می‌شود، به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از چوب طبیعی است.

  1. انعطاف پذیری فوق العاده

نه تنها چوب کامپوزیت کفپوش لمینت سخت ساییده می شود، بلکه بالاترین لایه لمینت نیز مقاومت فوق العاده ای در برابر خراش دارد. پوشش بالایی تخته های لمینت به دلیل تراکم زیاد، از خط و خش در امان می‌ماند و برای خانه‌هایی که کودک دارند مناسب تر است.

  1. ظاهر زیبای پارکت لمینت

با توجه به فناوری کفپوش لمینت، امروزه تشخیص بین چوب طبیعی و لمینت بسیار دشوار است و با نقش برجسته به بافت چوب نزدیک‌تر است. کفپوش های لمینت در اشکال مهندسی و طراحی های خاص میتواند به خانه‎ی شما زیبایی منحصر به فردی ببخشند.

این نوع کفپوش توانایی خوبی برای مقاومت در برابر پایه‌ی مبلمان دارد و باعث می‌شود زیبایی و جلوه‌ی خاصی به اتاق نشیمن می‌دهد.

  1. تعمیر و نگهداری ساده

یکی از مهمترین نکات هنگام انتخاب هر کفپوشی باید نگهداری آن را در نظر گرفت زیرا زیبایی کف خانه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کفپوش لمینت به راحتی تمیز می شود. لکه ها و ردها را می توان به سادگی با یک پارچه میکروفیبر نرم پاک کرد و به راحتی می توان هرگونه کثیفی و گرد و غبار را جارو کرد.

  1. نصب آسان

نصب ساده و آسان این نوع کفپوش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در هزینه‎‌ها صرفه جویی کند. اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد!

در هنگام نصب دقت کنید که حتما کف خانه وضعیت سالم و صاف داشته باشد.

در سرای ایرانی می‌توانید پارکت لمینت در تنوع بالا و با بهترین قیمت و با بهترین شرایط اقساط، خریداری کنید.

معایب کفپوش لمینت

  1. قابل بازسازی نیست

در کفپوش های طبیعی بعد از یک مدت می‌توان آن را سمباده زد و مجدد استفاده کرد اما کفپوش‌های لمینت این امکان را ندارند. اما توجه داشته باشید عمر این کفپوش ها متوسط بین 15 تا 25 سال می‌باشد.

  1. ضد رطوبت نیست

شاید در مقابل رطوبت مقاوم باشد اما ضد آب نیست. رطوبت و آب بیش از حد می‌تواند منجر به تاب برداشتن یا تورم شود، بنابراین تمیز کردن فوری این کفپوش‌ها باعث می‌شود از نشت آن جلوگیری کرد.

      3. سر و صدا

کفپوش لمینت می‌تواند در مقایسه با موکت یا سایر کفپوش‌ها ممکن است پر سر و صداتر باشد.

پیام بگذارید

بایگانی‌ها

آخرین نوشته ها